İç Tasarım
1. Karşılama Alanı
Müşteriler, dağınık veya aşırı kalabalık bir girişle değil; gülümsemeyle karşılanmalıdır. Karşılama alanı; temiz ve düzenli olmalı, yalnızca gerekli olan şeyleri içermelidir.
2. Kat Planları
Bekleme alanları, bar kurulumları ve masa yerleşimleri; kısacası kat planları oldukça önemlidir. Örneğin; masa ve sandalyelerin düzeni yanlışsa, mükemmel olan alan bile yetersiz kalabilir. Her masanın iyi konumlandırılmasını sağlamak için tek tek oturarak hangileri gürültüye hangileri trafiğe maruz kalıyor vb. tespit edilmelidir. Yapılandırma optimize edilmezse hem müşteriler hem de çalışanlar -özellikle servis elemanları- verimsizlikten muzdarip olacaktır. Bu yüzden, mekanı inşa etmeden önce restoran deneyimi olan bir mimara danışmak iyi bir fikirdir.
3. Dekorasyon
Öncelikle, restoranın vizyonunu belirleyin. Ardından dekoratif ürünleri, aydınlatmaları, masaları ve sandalyeleri düşünün. Unutmayın; her öğe, markanın hikayesini desteklemelidir. Lüks, beyaz masa örtülü bir restorandaki raflara oyuncak ayılar yerleştirilmesi absürt olur değil mi? Genel atmosferi olumsuz etkileyecek alakasız dekorasyonlardan uzak durun.
4. Görünür Hizmet Alanları
Müşteriler; kirli tabak veya bardaklar, bulaşıklarla dolu bir lavabo veya yığılmış çöp kutuları görmekten elbette rahatsız olacaktır. İşin doğasında olan ve çoğunlukla yoğunluktan ötürü çalışanlar tarafından ihmal edilen bu durumlar, müşteriler için aksine önemlidir. Sahne arkasındaki dağınıklığın sahne arkasında kalmasını sağlayın.
5. Tuvalet Kapıları
Bir restoran tasarlarken detaylara dikkat edin. Tuvaletler, kapının mümkün olduğunca kolay açılabileceği bir alana yerleştirilmelidir. Çoğu kişi kapı koluna dokunmayı tercih etmez. Bu yüzden, kapı koluna dokunmak istemeyenlerin kapıyı açmak için kullandıkları kağıt havluları atabilmesi için kapının hemen yanına çöp kovası yerleştirin. Müşterileri rahatsız etmek yerine içeri doğru itilen kapılar kullan.
6. Ses Ayarı
Çok yüksek müzik sesi veya ortam gürültüsü dikkat dağıtır. Fakat, yemek yerken kendilerini rock konserinin ortasında bulmak istemeyecekleri gibi kütüphanede hissetmek de istemezler. Çok fazla gürültü ile rahatsız edici derecede sessizlik arasında ince bir çizgi vardır. Hiç kimsenin fısıldama veya bağırma ihtiyacı hissetmediği normal tonda bir müzik kullanın.
7. Masa ve Örtü
Birçok restoran kötü/eskimiş masaları örtmek için örtü kullanır, üstelik yalnızca beyaz örtülerin iyi olduğunu düşünür. Ancak,f temizleme hizmetleri oldukça pahalıdır ve uzun vadede yeni masa satın almaktan daha fazlasına mal olur. Oysa, örneğin ahsap masalar da aynı etkiyi yaratabilir. İlla ki örtü kullanacaksanız da bir servis aracılığıyla değil, kendi imkanlarınızla temizleyebileceğiniz bir şeyler bulmaya çalışın.
8. Yönlendirme Tabelaları
İç yön tabela kurulumunu ve bölgesel mağazacılığı ihmal eden restoranlar kar kaçırır. Bölgesel mağazacılık, bir restoran içerisinde müşterilerle iletişim kurmak için kullanılan çeşitli bölgeleri veya pazarlama kanallarını içerir. Bunlardan bazıları; TV’ler, masaların üstleri, pencereler, tuvaletler ve karşılama alanlarıdır. Bu pazarlama tekniğini kullanan restoranlar, ilgi çekici ve taze bir atmosfer yaratır. İç yön tabelası ise müşterilerin çıkışları, tuvaletleri ve diğer önemli alanları kolayca bulmasını sağlar. Kendilerini daha rahat ve hoş hissetmelerine yardımcı oldukları için her iki tür bilgi de önemlidir.
9. Alan Planlaması
Depolama, hazırlık, servis ve ödeme bölgeleri dahil olmak üzere her türlü alanın yanlış kullanımı restoranın verimliliğini düşürür. Mutfaktaki yiyeceklerin verimsiz depolanması veya kötü planlanmış bir organizasyon, personeli yavaşlatır. Böylece her konuğun akşam yemeğini bitirmesi için geçen süre artar ve belirli bir gecede servis edilebilecek müşteri sayısı azalır. Bir restoranın her santimetrekaresiyle ilişkili maliyeti göstermek için bir cihaz satın alarak tasarruf edilebilecek para ve alanı düşünün. Performansı ölçerken, satışları metrekare ortalamalarına göre dikkate alın ve alanı daha iyi kullanarak maliyetlerin nasıl azaltılabileceğini düşünün.
10. Kontrol
Açık, verimli bir sistemleri ve kontrolleri olmayan restoranlar, çok fazla yiyecek atma veya daha kötüsü, kötü yemekler sunma eğilimindedir. Alınan malzemelerin kalitesi ve miktarı da dahil olmak üzere tüm servislerin doğru olmasını ve gıdanın israf edilmemesini sağlayan sistemler kullanın. Kontrol listeleri ve açık hesap verebilirlik zincirleri oluşturun.
Dış Tasarım
1. Tabela
Tabelalar, birçok insanın düşündüğünden daha önemlidir. Uygun olmayan tabela seçimi, işletmeye her yıl binlerce müşteri kaybı demektir. Bu nedenle, kira sözleşmesi yapmadan önce gerekli izinleri aldığınızdan emin olun. Restoranın önünden yürüyerek ve arabayla geçen birinin ne tür işaretler dikkat çeker? Bunlar üzerine çalışın. Örneğin, kayan yazılı çerçeveler veya yola saplanan bıçak işaretleri birçok restoran için iyi bir fikirdir.
2. Konsept
Restoranlar genellikle dış tasarım ve tabeladan konseptlerini netleştirmezler. Bir iş kurarken; marka mesajı, üslubu ve vaadi hakkında net bir fikir olmalıdır. Bir konsepte sahip olmak önemlidir, ancak bu konsepti netleştirip yansıtabilmek daha da önemlidir. Markanın kişiliğini belirledikten sonra bunu müşterileriniz için görünür kılın. Konum, hikaye vb. şeklinde. Bu noktada şu sorular dikkate alınabilir: Markanız bir kişi olsaydı nasıl yürür, nasıl hareket eder, nasıl konuşur ve nasıl giyinip nasıl davranırdı?
3. Ulaşım
Konum, konum, konum! Trafiğin yoğun olduğu zamanlarda restorana gitmeyi zorlaştıran geçiş hakkı sorunları işlerinizi azaltır. İnsanlar ulaşamadıktan sonra restoranınızın ne kadar iyi olduğu önemli değildir! Bu nedenle, kira sözleşmesi imzalamadan önce restoranın konumuna çok dikkat ettiğinizden emin olun. Bu, hem binanın hangi bölgede olduğunu düşünmek hem de onu çevreleyen trafik modellerini ve cadde tarafı görünürlüğünü araştırmak anlamına gelir. Müşteriler, bir restoranı kolaylıkla görebilmeli ve oraya rahatça ulaşabilmelidir.
4. Park Alanı
Otoparkı gözden kaçırmış olsanız da yeterli park alanı sağlamanız gerekir. Aksi halde bir an önce yemekle buluşmak isteyen potansiyel müşterileriniz kolayca sinirlenip sizi değil, diğerlerini tercih edecektir. Şunu da gözden kaçırmayın; çoğu kişi, park hizmeti için ödeme yapmak yerine biraz daha uzağa park etmeyi tercih eder. Dolayısıyla, yer sıkıntısını çözmek için zorunlu vale hizmeti sunmak kötü bir çözüm olabilir. Diğer taraftan, restoranınızın kalitesine uygunsa elbette bu hizmeti sağlayabilirsiniz.
5. Otopark
Yetersiz park yeri ve dolu alanlar da ayrı bir sorun olmakla birlikte, boş bir park yeri de olumsuz izlenim yaratır. İnsanlar boş park alanlarını popüler olmayan veya kötü bir restoranın işareti olarak görür, bu yüzden uzak durma eğilimindedir. Bir restoranın önünde araba görmek, çevrimiçi olarak iyi incelemeler okumaya benzer: İnsanlar daha yoğun işletmelerin daha iyi olduğunu varsayar.
6. Menü
Dış menü panoları olmayan restoranlar veya panosu eski ve soluk duranlar, güvensiz görünür. Menü panoları da dahil olmak üzere bir restoranın dış görünümü, konsepti ve markayı yansıtır. Dış mekan menüleri soluksa ve parçalanıyorsa, restoran da benzer şekilde modası geçmiş ve yorgun görünecektir. Dış menü, ücretsiz bir reklam gibidir, bu nedenle çekici hale getirmek ve bakımını sürdürmek için mutlaka zaman ayırın!
7. Dış Tasarım
Çoğu durumda, yemeğin ne kadar iyi olduğu önemli değildir - bir restoran güvensiz veya bakımsız görünüyorsa, potansiyel misafirlerin çoğu başka bir seçeneği tercih eder. Örneğin, otoparkların yeniden döşenmesi pahalı olsa da bir asfalt eklemek, çok temiz ve güncellenmiş bir estetik sağlamanın basit bir yoludur. Ticari peyzaj hizmetleri de dış cephenizi daha canlı ve müşteriler için daha çekici hale getirebilir. Dışarıdaki aydınlatmanın akşamları iç mekan aydınlatmasından daha parlak olduğundan emin olun, böylece restoran aç olarak yoldan geçenler için bir işaret olur. Binayı boyayın, pencereleri her gün temizleyin, sönük veya titreyen ampulleri değiştirin ve mülkün etrafındaki bitki ve çimenlere düzenli olarak bakım yapın.
8. Dış Mekan Temizliği
Otoparkı ve dış mekanları günde birkaç kez temizlemek, bir işletmenin içindeki zeminleri ve tezgahları temiz tutmak kadar önemlidir. Bu basit bir görevdir, ancak yeni ziyaretçi sayısını önemli ölçüde artırabilir. Her giriş kapısının dışına çöp kutuları yerleştirmek, ziyaretçilerin içeri girerken veya çıkarken yanlarında olabilecekleri sakız, kahve fincanları ve diğer çöpleri atmalarına olanak tanır. Aynı zamanda, bu çöp kutularının düzenli olarak boşaltılması gerekir. Aksi halde, kötü bir görüntü ve koku oluşur.
9. Işıklandırma
Işıklarını unutan, çevre düzenlemesini ihmal eden veya girişlerinin dağınık olmasına izin veren restoranlar yanlış mesaj verir. Restoratörlerin yapabileceği en kötü hatalardan biri, restoranlarının kapalı olmadığı halde yanlışlıkla kalıcı olarak veya kısa bir süre için kapalı olduğu izlenimini yaratmalarıdır. Restoranlar, olabildiğince çok konuğun ilgisini çekmek için uygun, samimi ve erişilebilir olmalıdır. Işıkları yanmıyor gibi görünen peyzaj, bir işletmenin onarım için kapatıldığının işareti olacaktır.